Екшън и учители на средна възраст? Да, това е новата мода.
"Мобилна връзка" (2004) е типичният екшън, в който има глуповат, но добре изглеждащ, умерено мускулест мъж, който незнайно защо се опитва да умира трудно час и половина. Има ги лошите, има ги добрите, има ги преследванията с коли, експлозиите, възкръсването на живите мъртви... и онзи най-дразнещ момент в края на филма, когато Злодеят е хванал на тясно Героя, но вместо да го гръмне решава да разговарят...
Но всъщност клишираните филми са приятни за разпускане. А този не е никак лош.
Ким Бейсинджър е Учителката по биология. Джейсън Стейтъм е Злодеят, който я отвлича и затваря на някакъв таван. Воден от най-чисти престъпни намерения, той разбива телефона на стената. Но учителката си е учителка. За части от секундата Ким се заиграва с жичките и кой знае как успява да позвъни на някакъв номер. Вдига й Крис Евънс, който решава да се прояви и да я спаси.
Ким и Крис трябва да разберат къде е тя, защо е била отвлечена, как да спаси семейството си и с кого всъщност се борят. Цялото това начинание се случва с любезната подкрепа на Nokia.
Два момента за отбелязване:
песента на Nina Simone... Sinnerman (цък)...
... и Уилям Мейси като полицай под чехъла на жена си.
Режисьорът Дейвид Елис режисира и Final Destination 1 и 2.
Сценарият е на Лари Коен... авторът и на "Телефонна клопка".
Някои определят филма като "най-дългата реклама на Nokia". Главното действащо "лице" е Nokia 6600.
Филмът е вдъхновен от действителни събития от 1999 в Лос Анджелис.
"Следващите три дни" (2010) обаче е Филмът на последните 2 месеца. Общо взето, говорим за 2 часа абсолютна концентрация, която изобщо не усещаш как и от къде се е появила. От началото до края се бориш с нервните си изблици и се молиш на всички сценаристи да има хепи енд :) Като цяло няма дразнещи клишета... освен един твърде отдаден на професията си полицай.
Ръсел Кроу е Учителят. Неговата жена, Елизабет Банкс, се оказва на възможно най-неподходящото място в неподходящия момент. Това води до обвинение в убийство и осъждане до живот. Обезкуражен от адвоката, Ръсел Кроу решава да измъкне жена си от един от най-строго охраняваните затвори в страната. И следва филм в духа на "Да се превърнем в престъпници... for dummies".
Любопитно:
Режисьорът Paul Haggis режисира и другия ми любим филм - Crash.
Във филма Ръсел Кроу се учи да прави ключ, който отваря всички врати. Оказва се, че наистина действа... при определен тип ключалки :)
Елизабет Банкс е играла подобна роля в сериала "Закон и ред".
18 коментара:
Филмите изглеждат интересни.Харесвам Ръсел Кроу а и Ким Бейсинджър така,че ще ги гледам задължително.Благодаря!
Радвам се. За да ти харесат и двата, съветвам да започнеш с Ким Бейсинджър. Просто защото вторият е класи над него :)
Ама той този държал телефон ли...??! :D Убягнало ми е...
Плами, силно ти препоръчвам да гледаш оригинала на полу-недоразумението с трудно подвижния и неприятно ошишкан чичко Кроу, който само седи, седи, седи ... и снима. А Елизабет Банкс изглежда непрекъснато като току-що получила безкрайни множествени оргазми или излязла от тридневни спа-процедури - без значение дали е след дълъг престой в затвора или след опит за самоубийство. Даян Крюгер е в пъти по-правдоподобна и добра във френския вариант. Както и детенцето, което е много по-различно от безличното и непрекъснато разнасяно като куфар американско дебилче. В оригинала липсва и излишното драматизиране на финала.
Като цяло американците се поизложиха с този римейк, почти по същия начин като с "Туристът".
Рени, направо да му се не надяваш :D
Точка, благодаря за предложението. Не бях чувала, че е римейк и ще си наваксам. Но ми е трудно да приема негативния ти коментар за филма, а и за Кроу, когото обожавам и за мен в този филм има силна харизма :)
Плами, Ръсел Кроу и аз го харесва(м)х, но в този филм страшно ме издразни (и не само той - обясних вече по-горе), абсолютно мъчение беше, докато дочакам финалните надписи. За мен е едно от големите разочарования на миналата година.
Но всичко е въпрос на вкус, без да се облизвам под опашката. :) Не си налагам мнението, просто ти предложих оригинала за сравнение. :)
П.П. Аз се отвратих и от филм с много номинации и един спечелен Оскар тази година, няколко месеца след това нищо не можех да гледам. В момента съм така след първите 30 минути на един друг нов и ужасно прехвален. Явно всичко е до субективното усещане и възприемане.
Може би всеки актьор си има по някоя слаба роля, издънка в кариерата... Все пак Кроу е кадърен като цяло, според мен. Не съм гледала филма за който говорите, изказвам само мнение за споменатия актьор ))
Crash е силен филм!
Но винаги ми е странно, когато участват прекалено много известни (лица) актьори.
всеки да гледа сам да си изгради мнение, какво му харесва какво не
Щом участва г-н Стейтъм удобрявам! Ще го добавя към опашката "Филми за гледане"...
Честно да си кажа съм фенка на Стейтън. Екшъните, в които той играе обикновенно са интересни, имам предвид не са екшъни в които чуваш само дрррршшшш бууум пааааа ъххх...и някоя друга яка псувня преведена като "по дявалите" или изобщо пропусната и т.н. Иначе онзи момент, който описваш, когато лошият е хванал добрият на тясно и вместо да го гръмне и да се свърши започват да си говорят, е мнооого дразнещо - вече никой не се връзва на това!
Все интересни филми са изредени, не най-добрите за жанра си, но определено хващат око с любопитните факти...
ооо Джейсън Стейтъм ми е един от любимите актъори. В този филм показа отново класа. Винаги строг, но дори и такъв играейки в комедии е забавен. но в екшъните му е силата!
Поредният филм, в който Джейсън Стейтъм е Злодеят, но му отива, много добър филм.
Наистина клишираните филми са приятни за разпускане. Не съм кой знае каква любителка на екшъни, но обичам да ги гледам когато съм много изморена точно защото само гледаш без изобщо да се налага да мислиш и да вникваш в нещата. Онзи момент в който добрия е хванат на тясно и лошият решава да си поговорят вместа до го гръмне, та в крайна сметка добрия се отървава благодарение на това, че са си поговорили е наистина много изнервящ. Накрая винаги си викаш добре, че в тия филми виноти има словоизлиания иначе добрия ще свърши преди края на филма. Другото понякога дразнещо за мен е голямата патаклама, в която не само не се разбира кой стреля, към кого стреля ами и изобщо кои са добрите и кои лошите, та ми се е налагало да сечудя да се радвам ли или не, че са застреляли някой докато дават в близък кадър измъчената му физиономия.
Поздравления за добре подбраните филми, особено за "Мобилна връзка" (2004)който може и да е типичният екшън, в който има глуповат, но добре изглеждащ, умерено мускулест мъж, който незнайно защо се опитва да умира трудно час и половина. Има ги лошите, има ги добрите, има ги преследванията с коли, експлозиите, възкръсването на живите мъртви, но е филм който си заслужава да се гледа.Може би понеже играе и един от любимите ми актъори Джейсън Стейтъм който е е Злодеят. Воден от най-чисти престъпни намерения, той разбива телефона на стената. Винаги играе много добре и с удоволствие гледам филмите , в които участва.
Режисьорът Paul Haggis е наистина доста добър в свят занаят.Страхотна статия.
Несъмнено това е днешната мода във филмите статията е страхотна и примера който давате също.
Разкошна статия и съм напълно съгласна с изказването ви, че ..." "Мобилна връзка" (2004) е типичният екшън, в който има глуповат, но добре изглеждащ, умерено мускулест мъж, който незнайно защо се опитва да умира трудно час и половина. Има ги лошите, има ги добрите, има ги преследванията с коли, експлозиите, възкръсването на живите мъртви... и онзи най-дразнещ момент в края на филма, когато Злодеят е хванал на тясно Героя, но вместо да го гръмне решава да разговарят..." филма си има всичко от което се нуждае зрителя за да му хареса един такъв филм.
Публикуване на коментар